vrijdag 5 juni 2009

17 Microblogging met Twitter

Ik las vorige week een artikel in het AD over een drankenzaak, die dankzij Twitter gered is van de ondergang. Door goed naar de potentiele klanten te "luisteren", hebben zij hun dienstverlening veel meer op de klant aangepast.

Maar tevens las ik dat Lance Armstrong geen tijd heeft voor een interview, omdat hij moet Twitteren. Eenzelfde klacht heb ik ooit al een eerder gehoord over Erben Wennemars. Zet een sociaal netwerk dan aan tot a-sociaal gedrag?

Het lijkt me echt een mobiele telefoontoepassing. Daarmee kun je, zolang je maar dekking hebt, berichten plaatsen. Ik zie heb mezelf niet doen, ik vind het niet interessant, dat mensen weten, dat ik in een supermarkt loop en een bloemkool koopt, die bij de Liddl goedkoper is.

Voor de bibliotheek weet ik het niet. Wanneer je als bieb alles wilt bijhouden, dan je daar even iemand fulltime voor in dienst nemen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Herman,
    Als je nog eens wat meer wilt lezen over Twitter........In de Volkskrant van 16 mei stond een essay "Zie mij hoor mij lees mij volg mij". En in de Volkskrant van 23 mei een essay met een tegengeluid: "Twitter is lief".
    Vriendelijke groet, Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanochtend werd Twitter opnieuw als hype neergezet en met een levensverwachting van maximaal een jaar.

    BeantwoordenVerwijderen