vrijdag 3 juli 2009

Evalueer wat je in de afgelopen tijd hebt geleerd

Het was vooral leuk om [hernieuwd] kennis te maken. Wat in ieder geval duidelijk, dat een paar van de 23 dingen een wezenlijk onderdeel moeten worden van het reguliere bibliotheekwerk. Dat is een beleidskwestie [geld] en MT's moeten dat inzien en daar ligt voor ons een schone taak.
Bibliotheken moeten wel doen waar we goed in zijn. We zijn niet allemaal uitvinders..... Wel kunnen we samen een vuist als het gaat om Bicat en de applicatie achter 'mijn menu". De online databanken moeten daar toegankelijk zijn enz.

Verder is onze kracht 23 dingen vertalen naar lokale zaken. Ik ben in Culemborg bezig met Manenberg.com een community voor kinderen uit Culemborg en het township Manenberg in Zuid-Afrika. Er is nu een zomerstop en in september starten we weer met een nieuwe Culemborg groep 8. En ach het 11e kinderboekenweekspel komt eraan.

Het is achteraf jammer van de periode. We zaten midden in de uitrol van Bicat, waardoor ik toch minder heb kunnen vrijmaken voor 23 dingen. Het kost veel [vrije] tijd. Een ding neemt toch gemiddeld 2 uur in beslag. De laatste weken ben ik bezig met een inhaalslag, maar kan helaas geen tijd vrijmaken om naar collega's te reageren. Gelukkig kom ik Els, Gerry en Anke regelmatig tegen in de wandelgangen.


Leuk dat alles in beweging is, ik hoorde dat Marco Borsato via Twitter een audio-file heeft toegevoegd.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Herman,

    Goed gedaan. Het is je gelukt, twijfelde ik al niet aan. Ik zie je dinsdag bij de party in Arnhem.

    Groetjes, Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Herman,
    Gefeliciteerd, je hebt de eindstreep van de 23 dingen gehaald! Je zult er vast nog veel profijt van hebben. Jammer dat ik door mijn vakantie niet bij de slotbijeenkomst op 7 juli aanwezig kon zijn. Ik had je graag persoonlijk gefeliciteerd.

    Tot ziens,
    Geertje

    BeantwoordenVerwijderen